Gravid v 15

Ja vart ska jag börja? 
Den 20/10 kom det där magiska plusset igen! Vi blev gravida på första ägglossningen efter vårt missfall i Sep! Vilken överraskning?! Eller nej nu ljög jag! Jag kände av ägglossningen och den smärtan försvann aldrig så den 20/10 tog vi ett test och det var positivt! Anledningen till att vi valt att hålla på denna hemlighet har några anledningar 1 vi var så oroliga för ännu ett missfall, 2 jag har mått SÅ dåligt! 3 vi ville vara säkra på att det var något i magen och klara 12 v innan! 
 
Den 13/11 var jag på första besöket hos barnmorskan , vi pratade lite om det som hänt både med Walter och missfallet! Bokade in ett tidigt ultraljud och inskrivning. 
 
28/11 var jag på vaginalt ultraljud och fick se en liten böna på 5mm och ett hjärta som pickade .. vilken känsla! Pratade mkt om känslor och allt som normalt sett kommer med en graviditet! 
 
5/12 var jag på inskrivningen hos min barnmorska. Tog blodprover och pratade allmänt! Fick även rådet att börja med illamående tabletter för mitt illamående var så fruktansvärt!  Vi planerade in kub, ett möte för o lyssna på hjärta och rul men även mötet med henne efter rul. 
 
28/12 var både jag och pontus på kub, ett känsloladdat möte! Pontus fick för första gången se bebis! Ja mini ville inte ligga stilla och lekte med både fötter och knän! Enligt bm bör jag snart kunna känna bebis:)
Bebis var nu 7,5cm från huvud till rumpa. Bebis låg precis som sin storebror med benen i kors! Allt såg toppen ut. 
 
Hur har jag då mått? 
Helt ärligt? Fruktansvärt!!! Illamående, trötthet och allmänt orolig! Illamåendet började redan v 3 och höll i sig till ca v 14! Nu är vi i v 15 (14+0) idag! Och illamåendet kommer ibland men inte lika ofta! Tröttheten är extrem! 
 
 
Kommer troligen ladda upp ett inlägg i veckan :) hojta till om ni vill ha oftare:) 
 
(null)