Snart

Snart blir vår lilla kille 1år. Vart tog detta året vägen?!
Jag känner stanna tiden någon? Jag är inte redo att ha en 1 åring.

Den 8/6-18 (fredag) började jag få lite värkar så jag ringde min bm som tyckte jag skulle ringa fl. (har fått order om att ringa dit för minsta lilla) dem tyckte först jag kunde vänta eftersom jag endast var i v 36, men efter de läst lite snabbt i min journal ber hon mig komma in. Stressa inte men kom in så snabbt de går. 
När jag kommer dit blir jag kopplad till ctg. Allt visar normalt o har ca 8 värkar på 10 min. Inget speciellt allvarligt. Men efter samtal med bm får jag träffa en läkare. Han tycker vi klippet cerklage redan nu (hade fått tid den 11/6 (36+4) 

Kl 15:00 klippte de cerklage o det gjorde SÅ jävlar ont, ja jag tyckte de var värre än själva förlossningen.

Sedan händer det inte så jätte mycket. Får antibiotika för lungorna eftersom jag nu riskerar att föda prematur. 
Vi är inne på fl o jag öppnar mig lite smått hela tiden. Jag får stanna över natten. På morgonen är jag öppen 4cm. Jag får panik. Har värkar som kommer och går. Men vi får inte åka hem. Pga avstånden 6mil enkel resa! 
på söndagen är jag endast öppen 5 cm. Jag längtar till måndagen
 Vi får ju inte ens lämna området så vi går runt i parken och bara är. 
På måndag morgon kommer en sjuksköterska o säger att dem har beslutat att sätta igång mig. ÄNTLIGEN tänker jag. Som jag tjatat om detta hela helgen... Men det fanns inga lediga rum så vi fick allt vänta.. 
Kl 15:00blev vi äntligen skickade till förlossningen. Fortfarande bara öppen 5 cm. Men de tog hål på hinnorna 15:15. Sen satte allt igång och snabbt gick det. Jag hade endast lustgasen. Jag ville prova akupunktur men efter hon satt första nålen fick jag panik o kände inte mitt ena ben. Så den nålen åkte bort lika snabbt. Sen drar allt igång fort. Jag minns att jag vill att de stannar allt. Jag var bästa vän med lustgasen och bm fick säga till mig att sluta då jag började bli vit..  Bm sa vid ett tillfälle att jag ser mkt hår på bebisen. 
18:53 är sedan mille född. 3106gr o 49cm.