HAN ÄR HÄR

Ett långt uppehåll från oss här...
Den 8/6 fick vi åka in till förlossningen efter att jag har ringt både min bm och till förlossningen.
Vi fick order om att komma in för en kontroll då jag hade börjat få allt fler sammandragningar och att dem gjorde ont. Hon på förlossningen sa att eftersom jag har cerklage ville dem att jag kom in på en kontroll annars hade jag kunnat stanna hemma och väntat in startskottet.
 
Jag ringde Pontus som var på jobbet. Han cyklade hem och tog sig en dusch först. Jag packade der sista till bb väskan för vi var inte säkra på om vi skulle få träffa lillebror snart. Väl inne på förlossningen kopplades jag upp på ctg. Några sammandragningar och lillebrors hjärta var lite högt men kanske beror på att jag klunkade i mig en cola i bilen?!
Fick träffa en läkare som bedömde att dem skulle ta bort cerklage redan idag (Hade en tid den 11) Så det gjordes och måste erkänna att den upplevelsen var HEMSK! det gjorde SÅ ont.
När det var borta fick vi komma till BB över natten för observation.
Hela fredagen gick och mina sammandragningar kom och gick.
Lördagen kom och vi hoppades på att få åka men men eftersom vi har 6 mil enkel resa till fl så fick vi order om att stanna . Jag fick inte lämna området men fick gå lite i parken.Inget hände med min fl. Jag hade nu öppnat mig 3 cm. Mina sd kom och gick under dagen. Söndagen kom och mina värkar kom och gick. VI fick komma in till förlossningen men där hände verklogen inget alls. Jag skulle få antibiotika var 6e timme pga jag riskerade att föda för tidigt. Den dosen var inte skön att få. Mina sd kom och försvann även denna dagen så vi fick gå tillbaka till BB. Nu blev det kväll och jag hade öppnat mig 4-5 cm. Bm den kvällen trodde det skulle dra igång men ikke. Fick en sov dos för natten.
På morgonen den 11 hade jag öppnat mig 5 cm och det beslutades att jag skulle sättas igång. Dem skulle ta hål på hinnorna. Nu vände vi bara på att få ett rumm på förlossningen. ca 14:45  fick vi äntligen komma till förlossningen och det var dags att ta hål. Detta gjordes 15:00. Sedan var fl igång. 18:53 föddes vår älskade lilla son 49cm 3106gr ren kärlek.
jag använde mig endast av lustgasen och fick en akupuktur nål men den skek jag av så den fick dem snabbt ta bort.
Pontus var en klippa under hela fl och hanterade lustgasen till mig utmärkt.
Den 12 fick vi äntligen åka hem.
 
Nu njuter vi av vår lilla regnbåge och är SÅ snäll.