Minskade foster rörelser

Just som rubriken lyder så har lillebror rört sig allt mindre under helgen.
Det började i fredags att han inte alls rörde sig som han brukar han har annars haft sina exakta tider men inte då. Jag tänkte inte så mycket på det men när det fortsatte så hela helgen började oron stiga hos mig. Pontus var hela tiden lung för jag jände ju hur han vände sig och några enstaka sparkar men inte alls som innan. Så på måndag morgon ringde jag till mvc. Vi fick komma in direkt och väl där inne blev vi väl bemötta och den underbara bm var så förstående och hon lyssnade på hjärtat och och kände på magen. Allt såg bra ut och hon lugnade mig med att allt är bra och är jag minsta orolig så är det bara att ringa.
Ett litet lugn kom då över mig. Rörelserna är mindre men dem finns där.
MEN så igår (tisdag) så började han kicka och röra sig som vanligt och ingen är mer glad än jag!
 
OCH JA jag vet att man kan få igång bebis i magen med stark saft el isvatten mm. MEN inget funkade, SÅ mycket saft jag fått i mig denna helgen har jag inte fått i mig på flera år. Jag HATAR saft......