Hur vi plussade

15/1-17
Idag är dagen då vi plussade med dig vårt lilla knyte.
Nu har vi äntligen lyckats efter ca 4 månader av försök. Varje månad när mensen skulle komma blev vi båda två väldigt besvikna.
Vi tänkte många gånger jaha inte nu heller och jag kände att jaha då hade jag kunnat dricka den där helgen iallafall.
Jag hade gjort flera tester som alltid visade negativt. Men den här kalla januari dagen den 14 bestämde vi oss för att imorgon ska vi testa, vi hade egentlgen bestämt att vänta en vecka efter Bim vilket innebar den 22 januari
Det blev kväll och vi gick till sängs.
På natten vaknar jag och har tusen tankar i huvdet. jag tänker att jag ska göra testet men inser att jag inte alls behöver gå på toa. Vid ca 02:00 dricker ett glas vatten och det är verkligen inte gott. somnar sedanom och vaknar igen ca 05:40 och går nu och gör testet som visar svagt svagt +, jag blir chockad och "springer" runt i lägenheten som en yr höna. Pontus ligger ännu och sover. han vaknar till och undrar vad jag håller på med. Han lyckas somna om och jag sätter i soffan och börjar googla fram bilder på andra gravidtester. jag letar och letar efter en bild som stämmer in på de test jag håller hårt i handen. jag sitter länge och funderar på hur jag ska berätta för Pontus som ännu ligger och sover. jag smiter in och sätter sig på sängen och drar täcket över benen och lägger handen på pontus och säger något i stil med Hjärtat det är positivt, var på han vänder sig om och frågar vadå? Jag säger igen testet är positivt titta, Men Pontus har inga linser i och kan därför inte se. Det tar ett tag innan han får på sig dem och får se testet. Pontus är inte övertygad men firar ändå med smörgåstårta. jag själv tar en kopp te. 

Pontus  har ännu inte förstått att du ligger i min mage utan han är lite fundersam.
jag ändrar alla mina gravidappar till aktiva och så. Även Pontus tar hem en app till sin mobil så att han med kan ha koll. Enligt denna app var vi i v 4+3. (v 5)


Denna dagen 15 januari hade vi planerat att åka hem till min svärmor och hälsa på. Vi hämtade upp henne och åkte in till stan och handlade lite. När vi står inne på Rusta och Svärmot är på toa kommer illamåendet. Jag stoppar nu kundvagen full med godis..
Vi åker sedan till mio och den doften där inne gjorde inte mitt illamående bättre utan jag får sätta sig i en soffa.
När vi gått runt en stund ser vi en spjälsäng och bara måste gå dit och kolla lite på den. Efter en stund säger Pontus att minns du vad jag lovade dig när vi hade plussat? Jag minns först inget alls utan Pontus får berätta att jag lovade ju dig att vi skulle besöka den lilla butiken här som du sett. Jag skiner då upp och minns nu.
Pontus bara måste köra föri denna lilla mysiga butiken Kids corner. Vi käkade lunch med svärmor och sedan åkte vi hem och gjorde ett snabbt stopp på Ikea för att kolla säng.
Denna dag bertättade vi för min syster att hon ska bli moster, hon var den första att få veta.


 

16/1
Jag sover dåligt även denna natt.
Nu är det måndag. Jag hade en fika inbokad med Hanna och hennes barn.
illamåendet var ett faktum men det ville jag inte berätta för Pontus eftersom han fortfarande inte var helt 100 övertygad om att du låg i magen.
När jag sedan kommer hem tycker Pontus  efter en stund att vi ska testa igen. sagt och gjort så hade jag återgigen kissat på en sticka. Denna gången visade testet knappt inget alls, varpå jag säger jaha detta test visar inte mycket men jag vet att jag är gravid.
Pontus kollar testet och säger ja kisar man ser man två stäck.
Efter en stund kommer Pontus med testet och säger ja du kunde ju ha väntat lite, för nu behöver man inte länge kisa för att se att det finns 2 sträck, han ger mig testet och jag ser nu klart 2 sträck utan att kisa.
Sen frågar jag Pontus  igen om han nu inser att detta är på riktigt.... Han har nu förstått att du ligger och bakas i min mage.

Denna dag fick min vän Carro och familj veta då hon har bättre koll på min mens än jag själv. Hon blev jätte glad.


 

Bästa Elin var oxå med här på ett hörn. Hon och D försökte med skaffa barn i denna veva. Dem hade sedan innan lilla S. 
Elin och hennes man blev också gravida i ungefär samma veva och vi följdes åt hela vägen.
Elin var den som kunde min graviditet utan och innan, Det gick inte en dag utan att jag pratde med Elin. Hon var min stora klippa under hela graviditeten. Hon kommer även att bli en av mina bästa vänner på håll. Elin kommer att bli den vän som varje dag finns där för mig när det känns jobbigt och tungt. Henne bollar jag med hela tiden och underbara Elin har sytt kläder till W som är små små små i storleken. Stl 32-34. Som ett minne av W. vilken underbar vän skulle sy kläder gratis? Vi hade tidigare beställt en filt och en body i stl50. Nu får vi dessa gratis med tanke på vad vi just nu går igenom. Vilken underbar vän! dessa växer inte på träd och henne kommer jag vara evigt tacksam över att ha vid min sida.


Denna underbara bild fick pryda min instagram och min mammas facebook när vi gick ut med att W låg i magen.

 

 
#1 - - Den där Elin 😊:

Åh Fina Jonna! Blir alldeles rörd av den lilla textsnutten om mig ❤️