MENS

Ja vi har ju pratat om att vara öppna med att Walter ska få bli storebror och vår resa börjar nu...
Förra veckan lagom till walters begravning kom min första mens efter graviditeten. 
Att få mens är inte alltid rolig och för många innebär det ångerst men för oss var det en skön känsla för nu vet vi att kroppen är igång igen efter Walters bortgång. Nu är det lättare att räkna ut ägglossning mm. Jag beställde idag ägglossningstester för nu ska vi få bli gravida igen. Vi vill ha ett syskon till underbara W.
Kanske blir det ett +  på första försöket? Men det har jag svårt att tro men hoppet är det sista som överger en människa. Kanske blir detta även ett stresspåslag för mig att folk vet att vi redan nu försöker? Kommer min kropp bli gransad varje gång jag träffar någon? Kommer det komma frågor? Det är jag villig att ta. Men om du läser detta ställ inga frågor, kolla inte extra noga, jag vet att ni bara vill oss väl men gör det inte. Vi lovar att berätta när det är dags. 
Och sprid inga rykten om min mage är lite större än sist du såg mig, jag kanske bara har käkat lite mkt glass? Eller så har jag kanske mensmage? Jag har kvar min mamma mage från W även om min våg visar -6kg. jag gick bara upp 2kg med W i magen. Så bara för att du ser en liten kula så betyder det inte att jag är gravid. För den risken är ganska liten. Vi har inte bestämt oss om vi ska gå ut med det lika snabbt som vi plussar ännu men det finns en person som kommer att få veta och hon vet mkt väl vem hon är. Min stora klippa på dessa resor.
 
Just nu sitter jag o har precis fått i mig dagens första måltid. Min pappa ringde innan och berättade att han kommer på fre och fixar golvet på vår balkong (och JA vi har kollat med hyresvärden innan) Min pappa är golvläggare och kommer lägga golv där ute, Jag kommer såklart att lägga ut före och efter bilder...
 
imorse var jag och hämtade ut Walters första minnesbok. SÅ FIN. ett minne vi alltid kommer ha med oss. Till framtida syskon att få kolla i och för nära och kära att kolla i.