Ur min vanliga blogg...

Jag har bloggat till och från sedan 2008.
Jag har på något vis alltid tyckt om att skriva även om jag inte direkt är aktiv som en bloggare bör vara.
Men såhär skrev jag på min blogg när vi gick ut med att vi plussat med W. Det tar emot att läsa....
 
 

Detta inlägg har jag drömt om länge att få göra.

Jag har i flera år sagt att jag vill blogga från dag 1 på min graviditet, vilket inte är lätt då man oftast inte vet när just den är. men JAG VET!

Vi kämpade på i 4 månader innan det där magiska + äntligen kom på stickan.

När vi var på semester i november var min mens sen och jag vågade knappt dricka någon alkohol trots att alla andra frågade 100000 ggr om jag var gravid. Jag minns att Vahida frågade några gånger under resan och mitt svar var varje gång: JA min mens är sen men det är förtidigt att säga att jag är gravid och näst sista dagen kom mensen.... Behöver jag säga hur besviken jag var?

Lika så var den sen i december... jag minns verkligen hur jag BESIVIKEN jag var.

Denna mens var inte sig lik som de andra jag haft , den var lustig och jag började undra om jag var gravid ändå men så var det inte. 

Jag hade sen börjat misstänka att jag var gravid efter att vi firat nyår i köpenhamn. 

När jag pratade med Pontus om detta bestämde vi oss för att ta ett nytt test en vecka efter beräknad mens vilket skulle vara på min mormors 72 års dag. 

Kunde vi hålla oss då? 

NEJ lördagen den 14 januari bestämde vi oss för att göra ett test på söndagen och 

På natten vaknar jag och har tusen tankar i huvdet. jag tänker att jag ska göra testet men inser att jag inte alls behöver gå på toa. Vid ca 02:00 dricker jag ett glas vatten och det är verkligen inte gott. Sen somnade jag om och vaknar igen ca 05:40 och går nu och gör testet som visar svagt svagt +, jag blir chockad och "springer" runt i lägenheten som en yr höna. Pontus ligger ännu och sover. han vaknar till och undrar vad jag  håller på med. Han lyckas somna om och jag själv sätter mig i soffan och börjar googla fram bilder på andra gravidtester. jag letar och letar efter en bild som stämmer in på mitt egna test jag håller hårt i handen. Sitter länge och funderar på hur jag ska berätta för Pontus som ännu ligger och sover. Smiter in och sätter sig på sängen och drar täcket över benen och lägger handen på Pontus och säger något i stil med Hjärtat det är positivt, var på han vänder sig om och frågar vadå? säger igen testet är positivt titta, Men Pontus har inga linser i och kan därför inte se. Det tar ett tag innan han får på sig dem och får se testet. Pontus är inte övertygad men firar ändå med smörgåstårta. själv tar jag en kopp te.

Pontus har ännu inte förstått att knytet ligger i min mage utan han är lite fundersam.

Jag ändrar genast  alla mina gravidappar till aktiva och så. Även Pontus tar hem en app till sin mobil så att han med kan ha koll. Enligt denna app var vi i v 4+3. (v 5)

Min syster fick veta först av alla. Hon blev så glad och grattade oss flera gånger. 

Dagen efter den 

16/1

sover dåligt även denna natt.

Nu är det måndag. Jag hade en fika inbokad med Hanna och hennes barn.

illamåendet var ett faktum men det ville jag inte berätta för Pontus eftersom han fortfarande inte var helt 100 övertygad om att du låg i magen.

När jag sen kommer hem tycker Pontus  efter en stund att dem ska testa igen. sagt och gjort så hade jag  återgigen kissat på en sticka. Denna gången visade testet knappt inget alls, varpå jag säger jaha detta test visar inte mycket men jag vet att jag är gravid.

Pontus kollar testet och säger ja kisar man ser man två stäck.

Efter en stund kommer han med testet och säger ja du kunde ju ha väntat lite, för nu behöver man inte länge kisa för att se att det finns 2 stäck, han ger mig testet och jag ser nu klart 2 stäck utan att kisa.

Sen frågar jag pontus igen om han nu inser att detta är på riktigt.... Han har nu förstått att du ligger och bakas i  min mage.

Denna dag fick Carro och familj veta då hon har bättre koll på mammas mens än hon själv. Hon blev jätte glad. Tuva blev nog med jätte glad för hon blev plötsligt väldigt tyst och hela hon LÖS.