7e läkaren

Som rubriken lyder så hade jag idag ett läkarbesök inbokat.
Fick träffa läkare nr 7 i ordningen. Det är anska frusteranade att träffa olika läkare hela tiden. Ingen är bättre än den andra men det är ganska jobbigt när man hela tiden kastat mellan hopp och förtvivlan ...

Anledningen till att jag gåt hos läkare varannan vecka är för att mäta livmodertappen och alla mäter olika. Så jag ar slutat lyssna på hur lång eller kort den är. Ingen mäter ju samma. att den ökar och minskar hela tiden kanske är normalt men att den nu har gått från 16 mm till 22 går väl ändå inte?
 
Men läkaren idag gav mig ändå lite mer hopp. Han berättade att dem kommer klippa cerklage v 36. Men jag fick ingen tid för det idag.. Lite besviken. MEN fick en ny tid de 22/5 för att mäta tappen igen och då kommer jag garanterat få en tid. Blir det efter 36 fulla veckor som de räknar så blir det runt den 8 e.. Sen kan förlossningen starta när som. Jag hoppas att vi får en tid i stan .. Blir jobbigt att åka till växjö hela tiden. P ska vara med när det tas bort mest pga att förlossningen kan starta. SPÄNNANDE! Nu längtar vi SÅ efter lillebror i magen..
 
Nya bilder är nu på plats...
Min stora cravning just nu är ISvatten eller helst skulle jag vilja tugga isbitar dygnet runt...