Gravid v 19

Ja vart ska jag börja,?

V 18 hat passerat och vi har varit på förlossningen inte bara 1 utan 2ggr.
Allt började med att jag var på mitt läkarbesök i tisdags. Fick se en livlig bebis som stirrade på mig. Låg gott med armarna bakom huvudet och vinkade. Läkaren kände även en spark. Och bekräftar könet ännu en gång... 😂  

Vi skulle mäta tappen ännu en gång. Bebis sparkar på bra och man ser fötterna hela tiden under tiden hon mäter tappen, (detta gör man vaginalt)
Hon har svårt o mäta tappen då den tydligen är lite krokig. När hon sedan ber mig hosta minskar tappen. Hon blir lite orolig oxh meddelar mig att de finns dem som går en hel graviditet med kort tapp men pga att min graviditet klassas som högrisk ville hon att ngn mer kollade. Jag blev drf skickad till förlossningen. PANIKEN jag känner är stor... Ringer p som är på jobbet och ber han komma hem. Vi slänger oss i bilen och får komma in ganska fort. Läkaren kommer in o undersöker mig. Hon konstaterar samma sak och ber oss att komma tillbaka på torsdag. Order om VILA. 

Hela onsdagen låg jag i sängen och var orolig kommer min bebis att komma alldeles för tidigt?
Torsdagen kom och vi åkte återigen till förlossningen... 
Där konstaterade man att tappen inte blivit mindre utan lite längre. Vilken tur!
Eftersom jag inte har några andra symtom så är läget ok. Än är bebis ej på g ut. 

Vi beslutade då oss för att börja packa BB väskan o plocka fram vaggan. 
Nästa v är det inga bokade läkarbesök utan nu väntar vi med spänning på 12/2 och rul.