När ska man få svar?

Igår var jag och P i växjö för att göra en kontroll av min livmodertapp.
Vi åkte i god tid då jag inte riktigt visste vart barnmoskemottaningen låg i växjö.
När vi anmält mig så hittade vi ganska snabbt.
 
Väl inne hos läkaren undrade hon mest varför jag var där och inte i stan....
Hon var med fundersam om varför jag mätte tappen så ofta som jag gjort efter op. Enligt henne var det väldigt onödigt eftersom jag inte har några sammandraningar.
Hon mätte och allt såg bra ut.
Sedan kunde hon inte se min journal utan var tvungen att gå in i ett annat system och kolla vad det stod.
 
Passade även på och fråga när de klipper cerclage och enligt henne klipper de v  36-37 men drar förlossningen igång innan så klipps det på förlossningen. SÅ klipps det i 36 som jag hoppas att dem gör så blir det 7/6... 
 
Jag ska nu boka ny tid i stan. Hoppas man slipper åka till växjö fler gånger det är så jobbigt att behöva åka dit...
Och inte nog med att de inte finns läkare så ofta så har de nu slutat med ul i stan så alla ul man ska göra måste göras i växjö...