Många tycker till....

Det är många som säger tänk inte på att ni vill ha barn, men har du någonsin funderat över vad du ställer för fråga/krav när du ställer den frågan? 
Det är likadant med frågan hur går det? Blir det några barn snart? Är det inte dags snart?
Har du tänkt på vad du frågar? Det kanske är lätt för dig att kläcka ur dig just de frågorna, Men har du tänkt ett steg längre?
Personen du frågar kanske har problem att bli just gravid?
Personen kanske inte ens vill ha barn?
Personen  kanske mår dåligt över att få frågan?
Personen  kanske inte vill dela med sig av sitt privatliv?
 
Jag får ganska ofta frågorna, blir det syskon? Hur mår du i kroppen? Är det verkligen bra att försöka redan? Sluta tänka så går det...
Jag vill inget hellre än att klappa till personen i ansiktet och säga lägg dig inte i!!
Du är inte i behov av att få veta om jag är redo eller hur min kropp mår, du behöver inte heller veta hur ofta vi har sex. Jag stller inte dig den frågan?! Men visst jag kan börja ställa den till dig varje gång vi ses om du vill?
 
Det är tyvärr många kvinnor som får frågorna  flera gånger i sitt liv. 
Många mår dåligt över att få frågan. 
Ja jag erkänner jag mår dåligt. jag vill inget hellre än att ge min son ett syskon men det är privat/personlig händelse.
Måste alla ställa frågan? Vissa säger även GRATTIS och tittar på magen, men visste du att hon har problem med vikten?
Hon är känslig mot laktos?
Hon har precis käkat massa godis?
Hon är bara lite mullig?
Hon har inte förlorat magen efetr förra graviditeten?
Snälla ala där ute tänk efter en extra gång....
 
jag ahr själv varit personen som ställt alla dessa frågor men det var innan jag visste bättre och kunde förstå vad man går igenom när man inget hellre vill än att just bli gravid...